Lättbakat GI-bröd

Saftigt och nyttigt bröd med dinkelmjöl, rågmjöl, solrosfrön och nötter. Recept från Expressen GI-hälsa.

Receptet ger 1 bröd

Ingrediener
3 dl dinkelfullkornsmjöl
3 dl rågmjöl
½ dl linfrön
½ dl solrosfrön
½ dl pumpafrön
2 dl blandade nötter (ex mandel, valnötter, cashew och paranötter)
4 torkade aprikoser i bitar
1 tsk salt
6 dl naturell yoghurt
1½ tsk bikarbonat
lite sesamfrön

Gör så här
Sätt ugnen på 175º. Smörj en avlång form, bröa med sesamfrön. Rör samman alla ingredienser, lägg i formen. Grädda i nedre delen av ugnen ca 50 minuter.


Kommentarer
Postat av: Lina van der Putten

Detta brödet ska jag helt klart tipsa min kompis om! =) Är det okej om jag lägger ut receptet och bilden i min blogg om jag länkar till din blogg?

2009-01-16 @ 18:31:43
URL: http://lvdp.blogg.se/
Postat av: Britt

Du får jättegärna lägga upp receptet. Brödet blir mycket gott och går bra att frysa.

2009-01-16 @ 19:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0