Canneloni med spenat och riccota

Supergoda cannelonis som är mycket lätta att tillaga. Recept från ICA.

Ingredienser
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
8 marinerade soltorkade tomater
150 g färsk spenat
1 msk olivolja
250 g riccota
salt och nymalen svartpeppar
2 msk hackad timjan
200 g färska lasagneplattor
1 burk pastasås, ca 400 g
1 dl riven parmesanost

Gör så här
Sätt ugnen på 200º. Skala och hacka lök och vitlök. Skär tomaterna i bitar. Fräs lök, vitlök och spenat i olja. Ta stekpannan från värmen och rör ner tomater och ricotta. Smaksätt med kryddorna. Häll hälften av pastasåsen i en ugnssäker form. Skär lasagenplattorna i ca 12 cm långa bitat. Lägg ut fyllningen som en sträng mitt på plattorna. Rulla ihop och lägg rullarna med skarven nedåt i formen. Häll över resten av såsen över och strö på parmesanost. Grädda i mitten av ugnen ca 20 minuter.

Servera med sallad.

Kommentarer
Postat av: Love for Food

Hej! Jag har hittat så många olika goda recept, och så många fina matbilder här hos dig, jag undrar om det skulle vara okej om jag lånade några stycken till min blogg http://loveforfood.blogg.se ifall jag då alltid länkar till dig och talar om att jag hittade det hos dig? Ger ju dig lite extra reklam också =)

2009-03-17 @ 09:32:21
URL: http://loveforfood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0